Referencer
Hans Kongelige Højhed :Kronprins Frederik & Kronprinsesse Mary
Bjergby Kirke
Hasseris Kirke
Kerteminde kirke
Lokalcenter Dalgas
Nordea
Rampelys Musik Cafe
Resturant Najaden
Svenstrup Kirke
Skødstrup Kirke
Tommerup Kirke
Vor Frue Kirke,Århus
Strengeleg i Verdensklasse
Og det var netop hvad de 445 gæster i Sorø Kloster kirke
blev præsenteret for ved søndagens Nytårs Koncert med sologuitaristen Kaare Norge.
Da Kaare Norge slog strengene an,var der så stille i Kirken , man kunne høre
en knappenål falde på gulvet og det var virkelig en flot oplevelse ud over det sædvanlige udtalte Jens Otto Winther fra Lions Club.
19 Jan. . 2005 . Sorø Avis.
KONCERTEN MED KAARE NORGE BLEV EN FLOT OPLEVELSE
Sorø Klosterkirke
Lions Nytårskoncert
Kaare Norge viste med usvigelig sikkerhed,hvorfor han idag er landets mest
kendte og elskede solo-guitarist.Han mestrer sit instrument,nærmest med passion.Og
han mestrer musikkens genrer på en helt igennem sympatisk og charmerende måde.
Det er så svært at beskrive,hvordan man bare bliver nød til at lade sig rive med i de mange følelser,han får ud af sine strenge.Kaare Norge spillede i 70 minutter som desværre gik alt
for hurtigt.
I de kommende dage er det helt sikkert,at der bliver langet mange Kaare Norge Cder over disken til de soranske hjem - og det bliver også til en helt anden og mere nærværende genoplevelse,
når man sætter skiven på.
17 jan.2005.Finn Andersen.Sjællands Tidende
Blæret guitar-spil med fodskammel
Århusianske Kaare Norge begejstrede endnu engang på danmarks smukkeste festival.
Torsdag leverede han og hans fyrige flamenco-orkester med blandt andre Poul Halberg på guitar og Jan Sivertsen på percussion en nærmest blæret guitar-fortolkning af melodier af Beatles,Eric Clapton,Poul Simon og Elton John.
Gennemsnitsalderen i Den Blå Planet blev i en times tid sat en halv årgang op,og det var klart,at de 200-300 festivalgæster,som fulgte koncerten hørte til den agsolutte inderkreds af guitar-elskere.
Mens Kaare Norge indtog sin vanlige positur med instrumentet pegende opad og venstre fod hvilende på en lile fodskammel,fik publikum det virtuose sil,de var kommet efter.
Det afslappende blev en oase i de larmende omgivelser,og synd var det,at ikke flere benyttede lejligheden til at stikke hovedet inden for og vugge med.
Det var syvende gang,at Kaare Norge gæstede Danmarks Smukkeste Festival.
05.aug.2004.Henrik.Grønvald.Jyllands Posten.
Kaare Norge med Band og gæster,
SKAGEN FESTIVAL
2002.28.06 - kl.21.00
Store Scene
Guitaristen Kaare Norge havde også gæster, tilmed fra Jazz/Rockscenen: Guitaristen Poul Halberg og percussionisten Jan Sivertsen. (fra Bjørn Afzelius "Juanita" til Eagles "Hotel California"), garneret med lidt spanske og latinamerikanske rytmer. Populære toner, arrangeret af Kaare Norge, som fik kvalificeret med- og modspil af guitar kollegaerne Jens Viggo Fjord og Poul Halberg. Akustisk guitarspil på er højt teknisk niveau.
Jyllands Posten af Søren Chr.Kirkegaard
Den Halve by til Julekoncert
Kaare Norge(gui)
Dorthe Rolf (Cello)
Rikke Mølgaard(Sang)
Struer Kirke
Koncerten i Struer Kirke med guitaristen Kaare Norge
i Musik & Ungdoms og Vindrosens regi trak masser af mennesker .
I Struer kirke var der stående aplaus fra næste 300 gæster,da Kaare Norge,
Rikke Mølgaard,Dorthe Rolf sluttede deres julekoncert.
Ugeavisen Struer.17 Dec . 2002
KAARE NORGE TAGER MALTA MED STORM
MALTA 2002
Melodi Grand Prix
Aftenens største bifald gik til den danske guitarist
Kaare Norge,der underholdte,da Malta holdt Melodi Grand Prix
fredag aften.Det var sjovt at optræde hernede under andre forhold,
end jeg er vant til derhjemme.Der er ingen krukkeri bag scenen,så
det er behageligt at optræde hernede.Det var sjovt at være med,og jeg synes ,at
jeg fik flot applaus,-sagde den ydmyge jyske musiker,efter showet,der var knapt så prangende som det danske Grand Prix i Cirkusbygningen.
16.Feb. 2002. BT. Tina Hannberg i Malta.
Kaare Norge med Band,
Livekoncert på Skråen i Ålborg,
11 oktober 2001.12.19.
Som en af de ganske få klassisk uddanede musikere, der har haft held, tæft og dygtighed til også at gøre sig i den rytmiske verden, viste Kaare Norge, at hans store popularitet ikke er en tilfældighed.
Han spiller med en varm, fyldig og velformuleret tone og gav en række hovedsageligt meget kendte melodier i egen fortolkning. "Have you ever really loved a woman", "Juanita", "Spanish Eyes", "Lambada", og en stribe andre iørefaldende popnumre, hvoraf de fleste også findes på hans seneste og meget roste cd "A Mi Amor".
Nordjyske Stiftidende af Flemming Junker.
VARIERET STRENGELEG
Kaare Norge (guitar) i Rachs Pakhus(Rønne-Bornholm).
Torsdag den 21.nov. 2002
Aftenens koncert i Rachs Pakhus var således tilrettelagt at det viste instrumentet og den udøvende fra den bredest tænkelige side. Det havde klart nogle og fordele, men også nogle ulemper, som jeg senere vil vende tilbage til. Guitaristen Kaare Norge præsenterede såvel spansk klassisk musik, musik fra sydamerika som mere lette, populære toner. På den måde blev det meget blandede publikum fuldt tilgodeset.
Få lande har vel i samme grad som Spanien tilført guitarlitteraturen så mange og så unikke værker. Det var fra dette land at aftens solist i udstrakt grad hentede sine fortolkninger - og tak for det, for i udtrykkene herfra er der så meget gods og så voldsomme og spændende kontraster. Stolthed og kølighed, som næsten tangerer musikalsk hovmod, over for varme, livgivende klange som kommer helt ud i registret. Ikke at de førstnævnte ting lod sig høre i åbningsværket, den lille "Tanguillo" af Miguel Abloniz(f.1917), her var det den sarte poetik, lydhørheden og elegancen i udsættelsen og den generelle lydhørhed som kræves af publikum, der førte ordene. Værket gav os nogle fingerpeg om hvad vi havde i vente.
To ting prægede Kaare Norges spil: dels var der den konsekvente enkelthed i udtrykket og den aldrig svigtende fine balance mellem lys og mørke, dur og molskaler, over-og understemmer, som lå som konstante strømmende bække i spillet. Måske kom det allerbedst til udtryk i Norges fortolkning af den århundrede gamle ballade "Scarborough Fair"(Eng.folkemelodi) - mest kendt, naturligvis i Simon & Garfunkels version. Generelt blev det altså, som antydet ovenstående, nogle ganske korte værkfortolkninger vi blev tilhørere til, og selv om man nok greb sig i at kunne have ønsket nogle længerevarende, stod førstnævnte alligevel fulde af intensitet og en konsekvent friskhed i fortolkningen.
Man kan ikke tage dygtigheden fra Kaare Norge. Det kræver en hårfin balance og et stort teknisk overskud at gå fra et stykke kompliceret barokmusik af Heinrich Schutz til en virtuos legende Urguayansk samba, men solisten havde udover teknikken også et - i lange perioder - stort klangregister at trække på. Jeg har omtalt balancen. Nøgternt betragtet synes jeg bestemt at Kaare Norge havde sin største force i udformningen og beabejdelsen af de mange spanske, klassiske fortolkninger. Det var som om at det tidsmæssige aspekt her fik lidt længere snor, som om fraseringer og de lejlighedsvise kadencer fik lige en ekstra finpudsning.
Tager man de mere negative briller på kunne jeg dels have ønsket mig en noget rummeligere klang i netop de klassiske stykker. En seksstrenget guitar med plasticstrenge vil aldrig kunne gøre samme klangmæssige fyldest som en spansk tolvstrenget - solisten iøvrigt upåtalt. Dertil kom et 2. sæt som ikke på samme vis, i hvert fald for undertegnede, bød på nær de samme lyttemæssige udfordringer som første. Men det er naturligvis et valg som solisten tager inden koncerten, og det tager man (gerne) med når man får lejlighed til at være tilhører til varieret strengelege generelt og til en virtuos, til-sig-selv-lyttende guitarist.
Bornholms Tidende 22.Nov. 2002 af Poul Lund.
RECITAL | Universal UMD 982 794 8
Kaare Norge har udsendt sin plade nummer 16,denne gang med ren klassisk musik af Chopin,Mozart,den populære "Alla Turca" fra sonaten Kochel 331, Schumanns "Traumerei" og flere numre af Johann Sebastian Bach i egne arrangementer.
Kaare Norge spiller sundt og godt og med en vitalitet som får en til at lytte.Det er klassisk populærmusik som kan lette hverdagens grå stemning.Kaare Norge har en enkelt Goldberg- variation med på sin guitar.
12.04.2005 - Jyllands Posten. John Christiansen.
Varighed: 1 x 70 min. Kirkekoncerter
Spillesteder, musik- & kulturhuse, efter aftale.